اخبار اخبار .

اخبار

آر اف فرکشنال

تراکم جمعیت و ساخت ساختمان های فشرده آلودگی صوتی منازل مسکونی را بیشتر محسوس کرده است. به همین دلیل از روش های عایق کاری دیوارها، کف و سقف منازل برای حفظ حریم خصوصی افراد استفاده می شود. پانل های آکوستیک که به عنوان دیوارپوش های صوتی نیز شناخته می شوند، نمونه ای از عایق اتاق هستند.

پانل های آکوستیک در مدل های مختلفی تولید می شوند که هر کدام ویژگی ها و ویژگی های خاص خود را دارند. توجه داشته باشید که از پنل های آکوستیک داخلی و روکار استفاده می کنند. در زیر پس از آشنایی کامل با ساندبرد به معرفی انواع، مزایا، معایب و کاربردهای آن ها می پردازیم. با ما بمان.

 

 

پانل آکوستیک چیست؟

آکوستیک کلمه ای یونانی است که امروزه در بسیاری از زبان ها یکسان تلفظ می شود. این کلمه به معنای شنیدن است. پانل آکوستیک صفحه ای است که از انتقال صدا به خارج از محیط جلوگیری می کند. این تخته ها در ضخامت ها و مواد مختلف ساخته می شوند.

آکوستیک یکی از مهم ترین موضوعاتی است که امروزه باید به آن پرداخته شود و هزینه های زیادی صرف آن می شود.با کاهش ضخامت دیوارها، سقف و کف، استفاده از پانل های صوتی یا عایق صوتی دیوار ضروری است. این دیوارپوش ها جدای از کاربردی بودن باید ظاهری جذاب داشته باشند تا به زیبایی دکوراسیون منزل لطمه ای وارد نکنند.

 

انواع پنل های آکوستیک ماربل شیت

خوشبختانه مدل های عایق صوتی مختلفی در بازار ایران موجود است. در این قسمت به معرفی انواع دیوارپوش های آکوستیک از جمله:

  

 

یک صفحه صوتی نرم
پانل های آکوستیک گرد دیوارهای ماربل شیت تزئینی خاصی هستند و بیشتر برای کارهای تزئینی و زیرسازی استفاده می شوند. پنل های آکوستیک نرم برای جلوگیری از انعکاس صدا مناسب نیستند و بیشتر از انتقال صدا از محیطی به محیط دیگر جلوگیری می کنند. این نوع پانل ها بیشتر در آتلیه ها و خانه های شخصی مورد استفاده قرار می گیرند.

یکی دیگر از کاربردهای تخته های نرم این است که به عنوان پایه پانل های آکوستیک پوسیده عمل می کنند و می توانند به عنوان پایه ای برای آنها عمل کنند. این تخته ها در طرح ها و رنگ های مختلف تولید می شوند و نسبت به سایر ساندبردها رنگ بیشتری دارند.

 

پانل آکوستیک شاتر
محبوب ترین پوشش آکوستیک دیوار، پانل است.این نوع پانل ها اغلب در استودیوهای حرفه ای ضبط صدا استفاده می شوند و علاوه بر عایق کاری دیوارها از انعکاس صدا در محیط جلوگیری می کنند. این تخته ها بیشتر از فوم ساخته شده اند، بنابراین وزن زیادی ندارند.

دلیل انتخاب این دیوارپوش ها برای نام پوشش، ظاهر آنهاست که شبیه پوشش است. زاویه و جهت این فلپ ها برای شکستن امواج صوتی و جلوگیری از انعکاس صدا طراحی شده است. پانل های دیواری در اندازه های مختلفی وجود دارند که می توانند در قسمت های مختلف خانه نصب شوند.

 

 

تخته شانه بیضی شکل
نوع دیگری از پنل آکوستیک که در اکثر استودیوها استفاده می شود، پانل شانه بیضی شکل است. این اقلام از فوم ساخته شده اند، اما شبیه شانه های تخم مرغ هستند. وجود سوراخ های زیاد در این پانل ها باعث اعوجاج امواج صوتی و جلوگیری از انعکاس صدا می شود.

با توجه به ضخامت پانل های شانه تخم مرغی، این پانل ها جذب صدا بالایی دارند و به عنوان عایق صدای دیوار عمل می کنند. فوم شانه تخم مرغ نسبت به سایر پنل های آکوستیک قیمت کمتری دارد و به همین دلیل در بسیاری از استودیوهای خانگی از این پنل استفاده می شود.البته می توانید از دیوارپوش های فوم نیز استفاده کنید اما این پانل ها از عایق بالاتری برخوردار هستند.

 

 

تخته صوتی انعطاف پذیر
پانل های آکوستیک که از فوم پلی اورتان ساخته شده اند و ظاهر منحنی مشخصی دارند، پانل های انعطاف پذیر نامیده می شوند. این نوع پانل ها طرفداران زیادی دارند و به دلیل جذابیت در منازل مورد استفاده قرار می گیرند. برد فکس علاوه بر جذب صدا از بازتاب آن نیز جلوگیری می کند.

پانل های انعطاف پذیر یکی از بهترین گزینه ها برای کسانی است که می خواهند از دیوارپوش های جاذب صدا در طراحی اتاق خواب یا اتاق نشیمن خود استفاده کنند. ضخامت این پانل ها امواج صوتی را در طرفین فوم انعطاف پذیر پخش می کند و صدا به اتاق ها و آپارتمان های مجاور منتقل نمی شود.

 

 

کمانبورد الاهرام

نوع دیگری از دیوارپوش های آکوستیک پانل های هرمی است. این تخته بسیار شبیه به تخته شانه بیضی شکل است، به جز با برجستگی های هرمی. قله این هرم به طور کامل توسط بازتاب های صوتی با فرکانس بالا و متوسط ​​ثبت می شود.یکی از جذاب ترین ویژگی های این نوع پنل قابلیت استفاده در پشت بام خانه است. اگر می‌خواهید یک استودیوی خانگی ایجاد کنید، می‌توانید پنل‌های هرمی آکوستیک بخرید و آن‌ها را با پنل‌های دیگر ترکیب کنید تا محیطی منحصربه‌فرد ایجاد کنید. این تابلوها نیز بسیار مقرون به صرفه هستند.

 

پنل آکوستیک کومودو

آخرین مدل پنل آکوستیک که در این مقاله معرفی خواهیم کرد، پنل دیفیوزر است. این تخته ها اغلب از مواد جامد مانند چوب یا تخته سه لا ساخته می شوند. دیفیوزرها به گونه ای طراحی شده اند که پس از برخورد امواج صوتی به آنها، امواج در زوایای مختلف منعکس شده و باعث کاهش بازتاب می شوند.

علاوه بر استودیوهای حرفه ای، پانل های دیفیوزر را می توان در اتاق خواب ها یا مکان هایی که صدا در آنها منعکس می شود نیز استفاده کرد. به دلیل استفاده از چوب و مواد جامد، قیمت پانل های دیفیوزر بسیار بالا است.

 

 

 


برچسب: آر اف فرکشنال.دستگاه آراف،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ دی ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۴۶:۵۲ توسط:mehdi موضوع: بايننس نظرات (0)