اخبار اخبار .

اخبار

آیا دستگاه‌های تحریک الکتریکی عضلات (EMS) کارامد هستند؟

آیا شوک الکتریکی می تواند باعث رشد سریعتر عضلات شود؟ آیا می توان آسیب های عضلانی بعد از تمرین را کاهش داد و ریکاوری سریع تری داشت؟ آیا با این روش می توان به طور مستقیم قدرت را افزایش داد؟

اینها دلایلی هستند که امروزه بسیاری از مردم به دستگاه های تحریک الکتریکی عضلات (EMS) روی می آورند. آنها معتقدند که این دستگاه ها راهی آسان و مطمئن برای رشد سریعتر عضلات و افزایش قدرت آنها و همچنین بهبود ریکاوری پس از تمرین هستند. این را باور کنید، اما باز هم ممکن است شک داشته باشید، از طرف دیگر، کل این روش بسیار علمی به نظر می رسد و مشاهده می شود که بسیاری از ورزشکاران حرفه ای از این وسایل استفاده می کنند.

اما باید توجه داشت که برخی از تحقیقات علمی حتی ارزش چاپ روی کاغذ را ندارند و همانطور که می دانید برخی از ورزشکاران برای دریافت مبالغ بالا حاضر به تبلیغ هر محصولی هستند و همچنین باید گفت که دستگاه های EMS گران است و برای توجیه این هزینه. اثربخشی آن باید قابل توجه باشد. هنگامی که به شواهد علمی در مورد آن نگاه می کنیم، متوجه می شویم که EMS در واقع فقط یک تبلیغ نیست و مفید است، اما تأثیر آن واقعاً به اندازه ادعای سازندگان آن نیست. اگرچه این دستگاه ها بی خطر هستند، اما نمی توانند تأثیر عمیقی بر رشد و ریکاوری عضلات شما داشته باشند. البته این لزوما به این معنا نیست که نمی توانید از آنها استفاده کنید و از آنها بهره مند شوید. در این مقاله خواهید آموخت که دستگاه ها (EMS) چیست. ، چگونه کار می کنند و علم در مورد کارایی آنها چه می گوید.

 

تحریک الکتریکی ماهیچه چیست؟

همانطور که از نام آن پیداست، تحریک الکتریکی دستگاه عضله سازی به استفاده از جریان الکتریکی برای تحریک عضلات اشاره دارد.این می تواند انجام شود زیرا ماهیچه ها به طور طبیعی به سیگنال های الکتریکی ارسال شده از مغز پاسخ می دهند و منقبض می شوند و EMS این تکانه ها را تقویت می کند و در نتیجه انقباض عضلانی افزایش می یابد.

 

آیا تحریک الکتریکی عضلات کارآمد است؟

اینجاست که مشکل کمی پیچیده می شود، موضوع تحریک الکتریکی عضلات در سال 1976 مطرح شد، زمانی که یک دانشمند شوروی سابق در تحقیقات خود نشان داد که تحریک الکتریکی عضلانی می تواند قدرت را تا 40٪ در ورزشکاران سطح بالا افزایش دهد. این مورد توجه زیادی را به خود جلب کرده است و از آن زمان تاکنون صدها مطالعه در مورد تحریک الکتریکی عضلات انجام شده است، در زیر خلاصه ای از آنچه در طول سال ها به دست آمده است آورده شده است.

 

آیا تحریک الکتریکی عضلات باعث رشد آنها می شود؟

به طور خلاصه، تمرین با وزنه شامل انقباضات مکرر عضلانی است و پاسخ شما به این انقباضات تکراری افزایش رشد و افزایش قدرت است. عضله سازی با دستگاه همچنین ماهیچه‌ها را بارها و بارها منقبض می‌کنند، بنابراین از نظر تئوری باید بتوانند رشد عضلانی را تحریک کنند. اما این مورد نیست. تاکنون هیچ تحقیقی نشان نداده است که تحریک الکتریکی عضلات می تواند رشد عضلانی را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. اما اگر فلسفه رشد عضلانی را در نظر بگیرید، تعجب آور نیست. این دستگاه ها می توانند بار را افزایش دهند. در ماهیچه ها برق وجود ندارد یعنی در این حالت اصل اضافه بار وجود ندارد و از طرفی دامنه حرکتی که نقش مهمی در رشد عضلات دارد وجود ندارد و تبدیل به ماهیچه می شوند و نباید مورد توجه قرار گیرند. یک ماهیچه دستگاه ساخت و سازتحریک الکتریکی عضلات

 

آیا تحریک الکتریکی عضلات باعث افزایش قدرت می شود؟

سه راه اصلی برای افزایش قدرت وجود دارد:

1. حجم عضلات را افزایش دهید

۲. عملکرد عضلات را افزایش دهید

3. افزایش راندمان موتور

 

نکته اول واضح است و به همین دلیل است که افراد قوی تر تمایل به حجم بیشتری دارند. اما نکته دوم و سوم اغلب نادیده گرفته می شود. عملکرد عضلانی به میزان استفاده بدن از فیبرهای عضلانی اشاره دارد. هرچه فیبرهای بیشتری در یک گروه عضلانی فعال شوند، سریع‌تر و سخت‌تر می‌توانند عمل کنند و در نتیجه وزن تمرین افزایش می‌یابد. به همین دلیل است که عضلات می توانند قدرت را بدون افزایش حجم افزایش دهند. آنها می توانند یاد بگیرند که کارآمدتر کار می کنند و به شما اجازه می دهند حرکات را با قدرت بیشتری انجام دهید.

بازده حرکتی به این معنی است که شما در انجام حرکات بهتر می شوید و در واقع میزان حرکت اضافی و مصرف انرژی را کاهش می دهید. باید فقط برای بلند کردن و پایین آوردن وزنه استفاده شود. به همین دلیل است که بسیاری از برنامه های قدرتی شامل انجام تعداد زیادی حرکات چند مفصلی است. و تاکید ویژه ایشان بر رعایت فرم صحیح حرکات است.

هر چه بیشتر یک فعالیت بدنی را به درستی انجام دهید، بهتر می توانید در آن فعالیت کنید. اکنون، این می تواند اسکات یا پرتاب توپ بیسبال باشد. اما در مورد اسکات، هرچه بهتر آنها را انجام دهید، وزنه های بیشتری می توانید حرکت دهید. اکنون می گوییم که دستگاه های EMS می توانند با بهبود عملکرد عضلانی قدرت را افزایش دهند.بسیاری از فیبرهای عضلانی زمانی که مغز به ماهیچه‌ها می‌گوید منقبض شوند آماده کار هستند، اما برخی نیز در حالت آماده‌باش هستند تا در صورت خستگی فیبرهای عضلانی جایگزین شوند. اما EMS از سوی دیگر باعث می‌شود که تمام فیبرهای عضلانی منقبض شوند. ماهیچه. در یک زمان، به همین دلیل است که تحقیقات نشان داده است که این دستگاه ها می توانند 30٪ بیشتر از انقباض عضلانی فیبرها را در حین ورزش فعال کنند.

TDEE چیست؟ راهنمای کامل مصرف کل انرژی روزانه
در نتیجه، تئوری این است که با انجام مکرر این کار، می‌توانید توانایی بدن را برای استفاده بیشتر از فیبرهای عضلانی تحت فشار (کار با وزنه) افزایش دهید، در تئوری این عالی به نظر می‌رسد، اما واقعاً چگونه است؟

برخی تحقیقات نشان داده اند که تحریک الکتریکی عضلات می تواند اندکی قدرت را افزایش دهد، در حالی که برخی دیگر نشان داده اند که استفاده از آن هیچ تفاوتی ندارد، به نوعی به نتیجه قطعی در مورد اثربخشی این روش رسید.


برچسب: عضله سازی با دستگاه، دستگاه عضله سازی،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۰۱:۰۸ توسط:mehdi موضوع: نظرات (0)