اخبار اخبار .

اخبار

لیزر CO2

از سال 1995، لیزرهای CO2 معمولی بهترین روش غیرجراحی برای از بین بردن چین و چروک و صاف کردن حفره های صورت بوده است. لیزر معمولی Co2 می تواند به خوبی صورت را جوان کند و پوست را بسیار سفت و صاف کند، اما عوارض جانبی که گاه تحمل آن برای بیماران بسیار دشوار است، از جمله زمان بهبودی طولانی پوست، گاهی حتی 2 هفته، بر جای می گذارد. در این مدت پوست باید بانداژ شود قرمزی پوست که گاهی تا 4 یا 6 ماه طول می کشد. و روی پوست ما ایرانی ها بعد از لیزر تیرگی دیده می شود.


در سال های اخیر فناوری جدیدی به نام لیزر فرکشنال پدید آمده است که زمان بهبودی پوست و همچنین سایر عوارض لیزر را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. با لیزر فرکشنال، نور لیزر (پرتو) به تعداد زیادی شعاع کوچکتر (ریزپرتو) تقسیم می شود. هنگامی که این اشعه های کوچکتر به پوست برخورد می کنند، نواحی کوچکی از پوست که بین این اشعه های لیزر قرار دارد و به لیزر برخورد نمی کند دست نخورده باقی می ماند.


این نواحی سالم پوست، روند بهبودی پوست را تسریع می کنند و هر چه پوست سریعتر بهبود یابد، احتمال بروز عوارضی مانند قرمزی یا تیره شدن پوست کمتر می شود.
لکه های کوچکی که توسط کوچکترین شعاع لیزر درمان می شوند، مناطق میکروتریتمنت نامیده می شوند و آسیب به این ستون های لیزر که تا عمق 1000 میکرون در پوست هستند، باعث تسریع تولید کلاژن در پوست و جوان سازی می شود.
در نمودار بالا: قسمت قرمز در سمت چپ نشان دهنده لیزر معمولی Co2 و اربیوم است. جایی که سطح پوست توسط لیزر حرارتی بالا برداشته می شود. از آنجایی که این لیزرها تکه تکه نمی شوند، تمام پوست از ناحیه تحت درمان برداشته می شود و زخم باز باقی می ماند که زمان زیادی طول می کشد تا بهبود یابد.


قسمت دوم نمودار یک لیزر Co2 فرکشنال را نشان می دهد که در آن سطح پوست تا عمق 70 تا 100 میکرون برداشته می شود. این لیزر فرکشنال است و پوست خیلی سریع تر بهبود می یابد، اما عمق نفوذ لیزر به اندازه ای نبود که بتواند چین و چروک ها را کاهش دهد یا پوست را سفت و جوان کند.

در قسمت سوم نمودار، لیزر فرکشنال غیر سایشی را مشاهده می کنید که در آن ستون های عمقی پوست برداشته می شوند، اما ستون های (غیر سایشی) برداشته می شوند یا خالی نمی شوند. این لیزرها از شیشه اربیوم ساخته شده اند و ستون های کوچکی از پوست در اثر حرارت لیزر برای ایجاد کلاژن ایجاد می شود که باعث کاهش چین و چروک یا صاف شدن پوست می شود. نمونه بارز این لیزرها fraxel است. این لیزرها برای بهبود سطح پوست و پرکردن چین و چروک ها و آشکارسازی آکنه و کوچک شدن منافذ بسیار عالی هستند، اما برای رسیدن به نتیجه مطلوب به درمان های متعددی نیاز است.


آخرین تکنولوژی لیزر Co2، لیزر فرکشنال ابلیتیو (ابلاتیو به معنی فرسایش پوست) است که در آن ستون های پوست (طبق نمودار سمت راست آخر) عملا حذف شده و این ستون ها به صورت تونل های خالی در پوست رها می شوند.

لیزر Co2 fractionated یک لیزر Co2 اصلاح شده است که عوارض لیزر Co2 معمولی را ندارد اما از مزایای خوب آن می توان در درمان آسیب های زیر استفاده کرد.


1- چین و چروک های ظریف
2. جای زخم (سوراخ)، جوش یا آکنه
3- پوست پیر
4- اسکارهای ناشی از سوختگی یا بریدگی
5- اسکار بعد از جراحی
6. منافذ پوست را باز می کند
7- پوست را سفت کنید
8- چین و چروک روی پلک ها
9- ترک در پوست شکم و بدن
10- لکه های ناشی از افزایش سن
تفاوت بین لیزر CO2 معمولی و لیزر CO2 تکه تکه شده

بر خلاف لیزرهای CO2 فراکشن شده، لیزر فرکشنال تا زمانی که بیهوشی تزریق نشود نیازی به بیهوشی ندارند. بیمار فقط می تواند با یک کرم بی حس کننده بدون درد لیزر کند.


همچنین برخلاف لیزرهای CO2 معمولی، بیمار در این روش جدید CO2 تکه تکه شده نیازی به بانداژ ندارد. فقط از کرم های ترمیم کننده استفاده کنید و بعد از دو روز می توانید از کانسیلر و کرم های آرایشی استفاده کنید. ترمیم پوست در روش fractionated CO2 حداکثر 5-6 روز طول می کشد، در حالی که در لیزر CO2 معمولی بین 2 تا 3 هفته طول می کشد. در روش فرکشنال، بیمار تنها 3-2 روز قرمز می شود، در حالی که در لیزر معمولی Co2 قرمزی می تواند 2-6 ماه ادامه یابد. احتمال تیرگی پوست در لیزر CO2 فرکشنال بسیار نادر است. در حالی که در Co2 معمولی این خطر زیاد است.

لیزر co2 fractionated را می توان بر روی گردن و پشت دست یا سایر قسمت های بدن برای درمان انواع ضایعات پوستی مانند جوانسازی پشت دست - لک های پوستی یا ترک های شکمی - سوختگی یا جراحی استفاده کرد.

جلسات درمانی بسته به مشکل پوستی 3 تا 5 جلسه است که هر ماه تکرار می شود.

خلاصه :
دستگاه لیزر فرکشنال یک فناوری بسیار پیشرفته در درمان اسکار آکنه (سوختگی)، سوختگی، منافذ، جوانسازی و سفت شدن پوست و ترک های پوستی است که در جامعه امروزی با توجه به اینکه اکثر مشتریان آن کارمند یا دانشجو هستند و نمی توانند لباس بپوشند یا بپوشند. صورت آنها با لیزر Co2 معمولی برای چند هفته، روشی بسیار محبوب برای درمان انواع ضایعات پوستی مانند جوانسازی، رفع اسکار، آکنه، سوختگی یا جراحی و ترک های پوستی که تقریباً بدون درد و بدون نیاز به استراحت یا پانسمان هستند. در مواردی که بخواهیم فرد سریعتر به نتیجه دلخواه خود برسد، می توانیم میکرودرم ابریژن را همزمان با لیزر فرکشنال انجام دهیم و در نتیجه تعداد جلسات لیزر کمتر می شود.

 

 

برچسب: لیزر CO2، کار با لیزر CO2، آموزش لیزر موهای زائد،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ دی ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۳۳:۱۰ توسط:mehdi موضوع: نظرات (0)