اخبار اخبار .

اخبار

سقف کاذب

دلایل فنی استفاده از سقف کاذب

  • عبور لوله ها و کانال های نصب
  • دلایل معماری برای استفاده از سقف کاذب
  • انسانی کردن مقیاس ساختمان
  • پشته های سازه سقف را بپوشانید.
  • ایجاد فرم های خاص معماری و نورپردازی خاص

  


انواع سقف کاذب

  • سقف کاذب قدیمی ساخته شده از چوب، که با کاشی پوشانده شده است یا می تواند از آجر ساخته شود.
  • سقف کاذب با خرگوش و آستر
  • سقف کاذب با قفسه چوبی
  • سقف کاذب با قفسه آلومینیومی
  • سقف های کاذب با قطعات پیش ساخته گچ
  • سقف های کاذب با قطعات پیش ساخته پلاستیک، شیشه، فلز


به طور کلی سقف های کاذب را می توان به دو دسته پیش ساخته و غیر پیش ساخته تقسیم کرد. انواع مدرن سقف های کاذب پیش ساخته هستند. ساختار سقف کاذب در سیستم پیش ساخته دارای مزایای زیر می باشد.


این سقف پرکاربردترین نوع سقف کاذب می باشد. رابیتس ورقی از توری فولادی است که با سیم یا سیم تقویت کننده به یک شبکه فرعی متصل می شود. یکی از ویژگی های مهم رابیتس این است که اغلب ملات ها به آن می چسبند و ترک نمی خورند. رابیتس در دو نوع تخت و برجسته تولید می شود. نوع مسطح برای دهانه های کوچک و نوع برآمده برای بازشوهای بزرگتر استفاده می شود همچنین رابیتس برای آستر کانال ها و وسایل تهویه مطبوع استفاده می شود.

سقف کاذب آلومینیومی
روکش این نوع سقف کاذب آلومینیومی بوده و پشت آن معمولاً با فایبرگلاس پر می شود. در این نوع سقف کاذب اتصالات از فولاد گالوانیزه می باشد.

سقف کاذب چوبی
در این نوع سقف، قبل از چکش کاری، دور سقف را با چهار دستگاه تراش چوبی مناسب، رول و تسطیح می کنند.شبکه اصلی این نوع روکش از فولاد یا چهار تراش و زیرشبکه آن از چوب می باشد. نوارهای چوبی از چوب صنوبر خارجی (روسی یا مشابه) ساخته شده اند.

  

سقف کاذب ترکیبی
سقف کاذب مختلط به اجرای چند نوع سقف کاذب با هم و به صورت طرح هندسی منظم یا نامنظم با ایرادات و اختلاف سطح گفته می شود. برای اجرای این سقف ها نیاز به طراحی مناسب سازه های سقف کاذب است. بنابراین با استفاده از نورپردازی و انواع نورها می توان جلوه های ویژه ایجاد کرد. برای اجرای این سقف ابتدا زیرسازی مناسب ایجاد می کنند که می تواند با سخت افزار یا بدون سخت افزار باشد. سقف های کاذب کامپوزیت عموماً در فضاهای بزرگ استفاده می شوند زیرا زیباتر به نظر می رسند.

سقف کاذب گچی پیش ساخته کناف
ساختار کلی سیستم های ساخت و ساز خشک شامل تخته های روکش دار گچی (یا سیمانی) و پروفیل های فولادی گالوانیزه است که به عنوان روکش و پروفیل ها به عنوان زیرسازی عمل می کنند.

مزایای

  • سهولت، سرعت و دقت در اجرا
  • ایمنی در برابر آتش سوزی و زلزله
  • قیمت سقف کاذب
  • خواص عایق حرارتی، صوتی و رطوبتی.
  • و سهولت نگهداری و تعمیرات باعث شده تا امروزه از سیستم های ساختمانی خشک به عنوان جایگزینی برای روش های قدیمی
  • (ساختمان) قدیمی در صنعت ساختمان استفاده شود.
  • سقف های کناف در دو سیستم یکپارچه و مشبک اجرا می شوند.

سقف های کاذب مشبک کناف
سقف های کاذب مشبک کناف از شبکه ای از سازه های محافظ (T شکل) و گچ تخته تشکیل شده است. توری با آویزهای قابل تنظیم به سقف اصلی متصل شده و سپس داخل این توری تخته گچی قرار می گیرد.

نصب سریع و آسان، دسترسی آسان به فضای نصب پشت سقف کاذب و نگهداری آسان از ویژگی های این سازه است.
کاشی های مورد استفاده در این نوع سقف دارای ابعاد 60*60 سانتی متر بوده و در دو نوع ساده (بدون خاصیت حرارتی) و آکوستیک کاربرد دارند.سقف های کاذب یکپارچه کناف
سقف های کاذب یکپارچه بدون درز و ساختار آنها از اتصال صفحات گچ کاری شده به زیرسازی فولادی که به سقف اصلی متصل می شود. تشکیل می شود. این سازه از نظر معماری بسیار انعطاف پذیر بوده و در ساخت سقف های کاذب دکوراتیو کاربرد ویژه ای دارد. اجرای سریع و آسان، عبور آسان تاسیسات مکانیکی و الکتریکی، انعطاف پذیری معماری بالا و امکان دستیابی به مشخصاتی مانند عایق حرارتی و صوتی و مقاومت در برابر آتش و رطوبت از ویژگی های این سازه می باشد.

 

سقف کاذب یکپارچه در موارد زیر استفاده می شود.
برای پوشش سطوح بیش از 50 متر مربع
بیش از 4 متر مربع گسترش می یابد
زمانی که ارتفاع نصب (آویز) بیش از 450 متر مربع باشد.
در این سازه می توان از یک یا چند لایه گچ تخته استفاده کرد که می تواند از انواع زیر باشد:
معمولی (RG)، مقاوم در برابر رطوبت (MR)، مقاوم در برابر آتش (FR)، مقاوم در برابر آتش و رطوبت (FM).
محدودیت های
دمای بالای 50 درجه سانتی گراد و رطوبت بالای 60 درصد برای بردهای معمولی و بالای 90 درصد برای بردهای مقاوم در برابر رطوبت باعث تغییر حالت و نقص در بردها می شود.

انواع کاشی گچی
تایل های سقفی در ابعاد 60*60 سانتی متر در دو نوع ساده (بدون خاصیت آکوستیک) و آکوستیک (با خاصیت آکوستیک) تولید و عرضه می شود.

کاشی های ساده
کاشی های بدون روکش
روکش شده (P.V.C) روی کاشی آلومینیومی در پشت کاشی
کاشی های آکوستیک
ویژگی اصلی کاشی های آکوستیک جذب صوتی بالای آنهاست. به همین دلیل از این نوع کاشی اغلب در ساختمان هایی مانند سینما، آمفی تئاتر و ادارات استفاده می شود.

سقف کاذب تایل پی وی سی
کاشی های روکش پی وی سی برای سقف های کاذب در تمامی فضاهای داخلی ساختمان مناسب هستند.مهمترین ویژگی های کاشی پی وی سی به شرح زیر است.

مقاومت دائمی در برابر آب

عدم تغییر ظاهر و تخته سنگ در مجاورت رطوبت، قابلیت شستشو و سهولت در نظافت از جمله مزایای کاشی پی وی سی است.

ساختار و ترکیب مناسب تخته های سقف کاذب پی وی سی

ساختار صحیح و درصد مواد اولیه مرغوب در ترکیب با شیارهای داخلی کاشی ها از دلایل مقاومت فیزیکی بالای این سازه می باشد. این ساختار ریتمیک باعث می شود وزن کاشی به طور مساوی در سطح مقطع کاشی توزیع شود و کاشی خم یا منحنی نشود. همچنین به دلیل ضخامت مناسب لایه سطحی، شیارهای بین کاشی ها به هیچ وجه قابل مشاهده نیست.

سقف های مشبک
سقف های مشبک سیستم کناف سقفی با قابلیت نصب سریع و آسان است که دارای ویژگی هایی مانند سرعت اجرا بالا، دسترسی آسان به فضای نصب پشت سقف کاذب و نگهداری آن، از بین بردن لکه در صورت استفاده از صفحات روکش دار می باشد. در این سازه می توان از انواع صفحات موجود مانند صفحات سوراخ دار (آکوستیک) و صاف با درب یا بدون درب استفاده کرد.

سازه های سپر شکل با فاصله محور تا محور 600 میلی متر جزء اصلی این سازه را تشکیل می دهند که توسط آویز قابل تنظیم به سقف اصلی متصل می شوند.

معیارهای طراحی
این سازه ها از شبکه ای از سازه ها و کاشی های شیلد یا T تشکیل شده اند. با توجه به اینکه کاشی های این سیستم صرفاً بر اساس وزن خود بر روی سازه ها قرار می گیرند، امکان دسترسی سریع و آسان به تاسیسات و سقف کاذب پیش بینی شده را در هر لحظه فراهم می کنند.

در این سازه می توان از انواع تخته های گچی سوراخ دار (آکوستیک) و صاف با روکش یا بدون روکش (PVC) و همچنین تایل های سقفی با الیاف معدنی (Mineral Fiber) استفاده کرد.سازه های این سیستم در دو لایه با ورق گالوانیزه گرم به روش پروفیل ساخته می شود. روکش نهایی قسمت زیرین سازه با لایه ای از ورق فولادی از پیش رنگ شده (سفید شیری) پوشانده شده و آماده نصب می باشد. ویژگی بارز این سیستم وجود ضریب اتصال کشویی یکپارچه (توکار) در ابتدا و انتهای سازه ها می باشد که ضمن دستیابی به سهولت و سرعت در نصب، مقاومت سیستم را در برابر نیروهای جانبی به میزان قابل توجهی افزایش می دهد. و همچنین کشش. از دیگر مزایای این سیستم وجود شیارهای عمودی بر روی طول عمر سازه های سپر در محل دقیق اتصال پروفیل ها به یکدیگر است که دقت بالایی در حفظ ابعاد مدولار سیستم را تضمین می کند.

سقف کاذب دامپا
سقف کاذب آلومینیومی دامپا با کوپلر آلومینیومی تولید می شود و به سقف های دامپا 10، 15 و 20 معروف است که در رنگ های متنوع مورد نظر خریدار (دیوارپوش) قابل رنگ آمیزی می باشد. سقف کاذب دامپا در سه نوع تولید می شود.

برای جذب فرکانس‌های صوتی بالاتر، N1 (سوراخ‌هایی با قطر 1 میلی‌متر) تایپ کنید
نوع N2 (سوراخ هایی با قطر 1 میلی متر) برای جذب بیشتر فرکانس های صوتی بالا
نوع O (بدون سوراخ یا ساده) برای جذب فرکانس های صوتی پایین
دکوراسیون و دکوراسیون
نوع مهر در طرح های مختلف (قطر سوراخ ها یک میلی متر)

ویژگی های
سبک با نصب سریع و آسان
عایق صوتی و حرارتی
قابل اشتعال
قابلیت نصب در مناطق مرطوب و مرطوب به دلیل مقاومت در برابر زنگ زدگی با قابلیت نصب چراغ، دریچه، دریچه کانال تهویه مطبوع و گریل بازرسی
بهترین پوشش برای تاسیسات ساختمانی.
قابل نصب بر روی سقف، دیوارها و نمای ساختمان می باشد.
دارای زیرسازی گالوانیزه ضد زنگ
دامپا در مکان های عمومی
مکان های عمومی شامل مدارس، دانشگاه ها، سالن های ورزشی، استخرها و غیره است.و چون این مکان ها از نظر رطوبت، انعکاس نور، کاهش صدا و دوام بسیار مهم هستند. بهترین سقف برای این محله ها از نظر مهندسی و فنی، سقف فلزی است.

دامپا در صنعت و ساخت و ساز
صنعت ساخت و ساز شامل دفاتر، بانک ها، هتل ها، ساختمان های عمومی، فروشگاه ها، سالن های غذا و سلامت و اتاق های اسپینینگ است. با توجه به زیبایی و ظاهر شکیل این مکان ها می توان از انواع سقف کاذب با طرح های مختلف استفاده کرد که می تواند محیطی آرام را برای کارفرما فراهم کند.

چند نمونه از ویژگی های سقف کاذب فلزی در صنعت ساختمان
وزن سبک (دیوارپوش)
مقاوم در برابر آتش
بازتاب نور تا 8.
مقاوم در برابر رطوبت تا 100%
مقاوم در برابر گرما، سرما و عوامل طبیعی.
کاهش صدا
افزایش رطوبت تا 70 درصد در صنعت ریسندگی
دامپا در مکان های بهداشتی
امکانات مراقبت های بهداشتی شامل بیمارستان ها، کلینیک ها، آشپزخانه ها، حمام ها، آزمایشگاه ها و غیره است. در این مکان ها آب و هوا تاثیر زیادی بر سلامت مردم دارد. سقف های کاذب فلزی از ورق آلومینیوم یا آهن ساخته شده و در نهایت سطح خود را با رنگ پودری الکترواستاتیک می پوشانند. سقف های فلزی قابل شستشو نه تنها برای نظافت خشک و مرطوب مناسب هستند، بلکه از خطر میکروارگانیسم ها نیز جلوگیری می کنند و کاهش صدا نیز برای این مکان ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است و توانسته ایم از درصد سوراخ شدن و لایه های پشت سقف استفاده کنیم. داشتن هر نوع فرکانس کاهش صدا


سقف های کاذب گریلیوم بخشی از سقف های تزئینی می باشد. این سقف از ورق آلومینیوم و ورق آهن یا آلیاژ ساخته شده است. سقف کاذب گریلیوم نوعی سقف باز است که دارای حفره مربع یا مستطیل می باشد.این سوراخ ها از ابعاد 3.3 سانتی متر تا سایز 60*60 سانتی متر تولید می شوند. اندازه ارتفاع این حفره ها با توجه به ابعاد آنها متفاوت است.

به سقف کبابی سقف نیز گفته می شود. زیرا پس از نصب سقف آنچه به چشم می خورد خانه های مربع و مستطیل شکل است که مدام در کنار یکدیگر قرار می گیرند. داخل و پشت آن پوششی ندارد و پشت کاور و تاسیساتی که روی آن کار شده به خوبی دیده می شود.

سقف های کاذب گریلیوم معمولاً به تنهایی یا همراه با سقف های دیگر نصب می شوند. این سقف با استفاده از سیم، سیم یا زنجیر از سقف اصلی آویزان می شود.

انواع سقف مشبک را می توان در رنگ های مختلف کوره ای یا پودری الکترواستاتیک در دو نوع ساده و سوراخ دار تولید کرد. این نوع سقف به دلیل حفره هایی که دارد از خاصیت صوتی بالایی برخوردار است.

انواع سقف کاذب گریلیوم
برگ جیرجیرک
سطح شیب دار گریل
سقف کاذب سمباده
سیستم اجرای این پوشش از طریق به هم پیوستگی سپرهای مختلف ایجاد می شود که داخل آن آینه های شیشه ای سندبلاست و سایر ورق های شفاف قرار می گیرد. این سقف در صفحه های آلومینیومی ساده، صفحه های آلومینیومی هسته ای و صفحه های سه سیم موجود است.

 

61  62 1 2 3 4


برچسب: سقف کاذب،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۵۵:۵۷ توسط:mehdi موضوع: بايننس نظرات (0)