اخبار اخبار .

اخبار

مزایا و معایب دیوارپوش

دیوارپوش محصولی است که امروزه توسط بسیاری از گروه ها در دکوراسیون استفاده می شود. در حالی که این محصولات دارای مزایای زیادی هستند، معایبی نیز وجود دارد که هنگام خرید باید به آنها توجه کنید. در ادامه به مزایا و معایب دیوارپوش ها می پردازیم تا با ویژگی های آن ها بیشتر آشنا شوید تا در هنگام خرید شک نکنید و بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید.

دیوارکوب های متنوعی وجود دارد که عمدتا از محصولات ام دی اف و پی وی سی ساخته شده اند. البته دیوارکوب های دیگری مانند سنگ، چرم، آلومینیوم و که اغلب مورد توجه عموم قرار نمی گیرد، وجود دارد.

 

سیستم دیوارپوش پی وی سی
پی وی سی (سنگ مصنوعی) نوعی پلاستیک است که در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار می گیرد. شایان ذکر است که این پلاستیک از قیمت پایین و مقاومت بالایی برخوردار است و همین امر باعث استفاده از آن در ساخت و ساز به خصوص فضاهای داخلی مانند سقف های کاذب و دیوارکوب ها شده است. پانل های پی وی سی معمولا از سه قسمت اصلی به نام های: کناره ها، ضلع های نری و پل تشکیل شده اند. می توان گفت اصلی ترین قسمتی که در پارچه استحکام ایجاد می کند پل است.

مزایای دیوارهای PVC
دیوارهای پی وی سی اغلب برای زیبایی مورد استفاده قرار می گیرند و این محصولات را می توان در هر قسمت از واحد مانند پذیرایی، اتاق نشیمن، سرویس بهداشتی استفاده کرد. دیوارپوش سنگ مصنوعی به دلیل تولید پلاستیک در برابر آب و مایعات بسیار مقاوم بوده و به راحتی با نظافت تمیز می شوند. از بارزترین ویژگی ها و مزایای این محصولات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

مقاومت بالا در برابر زنگ زدگی و فرسایش
استحکام بالا در برابر فشار و ضربه
عملکرد بالا که نصب آنها را در بسیاری از مکان ها آسان می کند
مقاوم در برابر آتش


قیمت مناسب
نصب آسان در زمان کوتاه
آنها در برابر نفوذ آب مقاوم هستند و می توان آنها را در مکان های مرطوب قرار داد
در شکل ها و رنگ ها انواع مختلفی وجود دارد
این عناصر ذکر شده را می توان از اجزای اصلی این محصولات دانست و با کمی دقت در هر یک از این موارد به اهمیت آنها پی برد.عدم وجود دیوارهای پی وی سی

 


همانطور که قبلاً گفتیم، این محصولات مزایای زیادی دارند، اما این بدان معنا نیست که هیچ گونه معایبی در آنها وجود ندارد. البته بسته به امکانات و انتخاب درست می تواند به طور کلی خلأها را پوشش دهد. اولین عیب این محصولات را می توان در ساختار پلاستیک خلاصه کرد که از پلی وینیل کلراید ساخته شده است و همانطور که بسیاری از ما می دانیم پلاستیک مدت زیادی در طبیعت می ماند و دود نمی کند. همین دلیل باعث شده بسیاری از دوستداران محیط زیست از خرید این محصولات صرف نظر کنند و به دنبال گزینه های دیگری باشند.

دومین نقطه ضعفی که می توان به این محصولات نسبت داد، کارایی آنها در هنگام آتش سوزی است. اگرچه این محصولات در برابر آتش مقاوم هستند، اما در صورت بروز حادثه می توانند گازهای سمی را منتشر کنند که می تواند آلرژی و عفونت های تنفسی را در انسان افزایش دهد.

سومین عیب دیوارپوش ها حساسیت آنها به نور خورشید و اشعه ماوراء بنفش است. اگر این محصولات را در معرض نور خورشید قرار دهید، پس از مدتی تغییر رنگ داده و کدر می شوند. البته باید بگوییم که این پدیده در مدت زمان طولانی رخ می دهد و می توان از آن چشم پوشی کرد.

مزایا و معایب دیوارپوش های ام دی اف
دیوارپوش های ام دی اف همانطور که از نامش پیداست از چوب ساخته شده اند. این نمونه نیز برخلاف نمونه پی وی سی بسیار متداول است. دیوارکوب های ام دی اف چوبی بوده و در سایزهای 16، 8 و 3 میلی متری در بازار موجود می باشد. البته این محصولات تنها خام نیستند و در رنگ های مختلف مانند ملامینه، چوب طبیعی، هایگلاس یا اکریلیک قابل سفارش هستند.مراقبت از دیوار چرمی
این نوع روکش اغلب در مکان های آبرومند استفاده می شود و دلیل این امر گرانی این محصولات است. نمونه هایی از این دیوارکوب ها را می توان در لابی هتل ها، مراکز خرید، مهدکودک ها و مکان های دیگر یافت.

 

فواید محصولات پوستی به شرح زیر است:

زیبایی و چشم
ایجاد مدل های سه بعدی سفارشی از محیط
عایق مناسب در برابر آتش و صدا
دیوارپوش در کرج

بدون نیاز به آب بندی و رنگ آمیزی
بررسی مزایا و معایب دیوارهای چرمی

  

اما بهتر است به برخی از کاستی های این محصولات اشاره کنیم که برچسب قیمت یکی از مهمترین آنهاست. همچنین این محصولات نسبت به سایر موارد نیاز به توجه بیشتری دارند و در صورتی که نور مناسبی در قبر نداشته باشند و تاثیر مثبتی نخواهند داشت. البته نصب پانل های دیواری چرمی نیز باید روی زیرسازی انجام شود.

دیوارهای پوشیده از سنگ
نمونه دیگری که در دکوراسیون داخلی استفاده می شود، سنگ است. استفاده از این محصولات نیز اخیرا افزایش یافته است. نمونه های سنگ اغلب همراه با مدل های دیگر استفاده می شود. شایان ذکر است که ساختار محصولات ترکیبی از پی وی سی و گرد و غبار سنگ است که باعث می شود در برابر ضربه، خط و خش بسیار مقاوم باشند. در زیر می توانید مزایا و معایب دیوارهای سنگی را مشاهده کنید.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۳۶:۲۷ توسط:mehdi موضوع: نظرات (0)