Array ( [type] => 2 [message] => mysql_connect(): Headers and client library minor version mismatch. Headers:100337 Library:30121 [file] => /home/viablog/public_html/blog/tag.php [line] => 43 )  فروآلياژ فروآلياژ

اخبار

فروآلياژ ازنا، بزرگترين توليد كننده فروسيليسيم در خاورميانه

طي چند روز گذشته برخي از مردم شهرستان ازنا نسبت به واگذاري شركت صنايع فروآلياژ ايران به بخش خصوصي و استفاده از مديران غيربومي در اين مجموعه اعتراضاتي داشتند و اين مشكلات را با خبرگزاري فارس لرستان در ميان گذاشتند.

در همين راستا به سراغ مدير اين كارخانه رفتيم تا از مشكلات مطرح شده توسط مردم مطلع شويم و اطلاعاتي در مورد اين شركت به دست آوريم.

طاهر شاه حسيني مديرعامل شركت فروآلياژ ازنا با اشاره به اينكه شركت صنايع فروآلياژ ايران در سال 1365 در زميني به وسعت 70 هكتار با هدف توليد فروسيليسيم به عنوان تامين كننده مواد اوليه صنايع فولاد و چدن تاسيس شد. در بهمن 1372 به طور رسمي به بهره برداري رسيد، اظهار داشت: در حال حاضر اين كارخانه با توليد سالانه 60 هزار تن فروسيليس و 20 هزار تن پودر ميكروسيليس با سه كوره، بزرگترين توليد كننده و صادركننده فروسيليس در ايران و خاورميانه است.

 

 

وي با بيان اينكه شركت صنايع فروآلياژ ايران در استان لرستان، شهرستان ازنا واقع شده است، افزود: توليد فروسيليس در اين شهرستان به دليل مجاورت با منابع مورد نياز براي توليد فروسيليس (سنگ سيليس) ارزان است و از اين نظر، صنايع فروآلياژ ايران اين شركت هم اكنون با بيش از 91 درصد توان اسمي و توليد 60 هزار تن فروسيليس در سال فعاليت مي كند.

مدير شركت صنايع فروآلياژ ايران شهرستان ازنا تصريح كرد: حدود 60 درصد از محصولات اين مجموعه به بازارهاي داخلي و مابقي به بيش از 25 كشور از جمله تركيه، آلمان، ايتاليا، جمهوري چك، فرانسه، يونان و ... عرضه مي شود. صربستان، هند، پاكستان و ... پخش خواهد شد.

شاه حسيني با بيان اينكه در سال 65 دو شركت فروآلياژي يكي در استان لرستان و ديگري در استان سمنان در حال ساخت بودند، گفت: در سال 1364 در حال ساخت است. سمنان به سرپرستي آقاي حاج بابايي و با توجه به سوابق مثبت خود در اين زمينه اقدام به خريد واحد ازنا نيز نمود.وي گفت: 607 نفر به صورت مستقيم در اين گروه مشغول به كار هستند و تمامي حقوق و مزاياي آنها طبق قانون وزارت كار پرداخت مي شود و هيچ گاه سابقه تاخير در پرداخت حقوق كارگران نداشته ايم.

مدير شركت صنايع فروآلياژ ايران شهرستان ازنا در خصوص شكايت چند تن از شهروندان مبني بر استخدام كارگران غير بومي، گفت: از 607 نفر نيروي كار اين مجتمع تنها چهار نفر غيربومي هستند كه از جمله اين افراد مدير كارخانه مي باشد. مدير اداري، پيمانكاري و يك كارگر و بقيه كاركنان بومي استان لرستان به ويژه شهرستان هاي ازنا و درود هستند.

شاه حسيني با اشاره به اينكه در تمام بحران هاي اقتصادي كه اين كارخانه تجربه كرده حتي يك كارگر اخراج نشده است، تصريح كرد: در حال حاضر اين شركت به هيچ موسسه و بانكي بدهي ندارد و در بهترين شرايط ممكن قرار دارد.

لازم به ذكر است كه فروسيليس مخلوطي از آهن و سيليكون است كه از گرما و ذوب و احياي اكسيد آهن و سيليسيم (كوارتز) توسط مواد كربني مانند زغال سنگ، كك متالورژيكي و زغال چوب در كوره هاي قوس الكتريكي توليد مي شود.
گرد و غبار ميكروسيليس (ميكروسيليكا، دوده سيليس) محصول جانبي فرآيند توليد فروسيليسيون در كوره قوس الكتريكي است.

پودر ميكروسيليس داراي خواص سوپرپوزولاني بوده و در بتن ريزي هاي مربوط به ساخت سازه هاي دريايي، سازه هاي با كلاس مقاومت بالا و كليه سازه هايي كه در معرض حملات شيميايي به ويژه يون هاي كلر و سولفات هستند كاربرد فراواني دارد.


برچسب:
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: <~PostRate~>
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1401/4/23 ساعت: ۱۰ توسط:zoomit :